fredag 22. april 2011

Påske, hyttekos og ryggskade!


Jeg har ikke blogget så mye i det siste pga vi har hatt det utrolig travelt etter vi kom hjem fra syden.  Mistet en høyt elsket svigermorfar når vi var i Bahia Feliz, så var i begravelse onsdag før vi reiste direkte opp på hytten på Mjølfjell. Her er været strålende og akkurat nå er alle utenom meg på langtur på fjellet. Vi var på betasuppefest hos en hyttenabo igår og da vi skulle gå ned igjen fra hytten gikk det helt galt. Veien ned endte i noen tømmerstokker som hadde blitt såpeglatte etter snøsmelting, jeg kom bærende på Tristan og da jeg tok ett skritt ut på stokken forsvant bena under meg. Gjorde alt jeg kunne for å beskytte Tristan for fallet, så hadde ingen armer å ta meg for med, så jeg gikk med hodet og ryggen rett i bakken. De hadde visst hørt smellet helt opp i hytten og jeg svartnet litt rett etter fallet. Tristan gikk det helt fint med (Heldigvis!), han landet mykt og godt på meg. Jeg derimot greier nesten ikke bevege meg og er rimelig sikker på jeg har ødelagt noe i ryggen. Smerten skyter fra skulderbladet og nedover ved den minste bevegelse, så resten av påsken blir i hytteveggen i solen. For all del, er jo deilig med en hytte for seg selv med boklesing og kakao. Krysser fingrene for at smerten blir bedre etterhvert. 

Legger ved et bilde av vår flotte hytte. Er ikke så lenge siden vi bygde den, og familien bruker den så ofte vi kan. Her er det plass til både store og små, og turmulighetene er uendelige!




Ellers blir påsken brukt til å spise alvorlige mengder god mat og snop. Hyttemesterskap yatzy og i diverse kortspill og kos kos kos. Her i min familie tror jeg vi kan trygt si at vi verken er gode tapere eller gode vinnere. Her kan vi bli pissesur hvis man taper (og være sur i lang lang tid) og vi er minst like dårlige vinnere (med diverse seiersrop og danser). Så disse spillene er alltid en risikosport i familien Houge. Man er aldri helt sikker på om man kan gjenopprette husfreden etterpå og det har faktisk skjedd at påsketuren har blitt litt kortere. Eneste som tar vinn og tap med like godt humør er min mann. Ihvertfall er en av oss normal! ;)

Ønsker alle en strålende påskeferie!

Stor påskeklem fra Elizabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar